GHCM - Au Pair Programı

Ağız ve Diş Sağlığı Bölümü İş Olanakları Maaşları

Ağız ve Diş Sağlığı bölümü tanıtımı sayfasına hoş geldiniz. Önlisans ve lisans bölümlerini güncel olarak tüm ayrıntıları ile tanıttığımız yazı dizimizde bugün 2 yıllık Ağız ve Diş Sağlığı bölümü var. Aşağıda sırasıyla Ağız ve Diş Sağlığı bölümü nedir, puan türü nedir, Ağız ve Diş Sağlığı bölümü iş imkanları ve çalışma olanakları nelerdir, bölüm mezunları ne kadar maaş alır, Ağız ve Diş Sağlığı dikey geçiş bölümleri ve atamaları hakkında ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Sanırım, sağlık alanında insanların başının en çok dertte olduğu şey ağız ve diş sağlığıdır. Bazen kendinize veya dişlerinize ne kadar iyi bakarsanız bakın sonuç değişmez. Neredeyse her insan, özellikle belli bir yaştan sonra diş problemleri yaşamaya başlar. Kimi zaman diş çürükleri, kimi zaman diş kırılmaları veya diş eti problemleri baş gösterir. Bu nedenle ağız ve diş sağlığı alanı her zaman varlığını devam edecek bir alandır. Haliyle bu sektörde çalışacak personele de her zaman ihtiyaç duyulacaktır.

2 Yıllık Ağız ve Diş Sağlığı Bölümü Nedir?

Ağız ve Diş Sağlığı bölümü, gerek çeşitli hastanelerde, ağız ve diş sağlığı merkezlerinde veya özel kliniklerde diş hekimlerine yardımcı olarak görev alabilecek personeller yetiştiren iki yıllık bir önlisans programıdır. Bölümün ana gayesi, kaybolma riski bulunan dişlerin ve dişlerin görevlerinin tekrar faaliyete geçmesini sağlamak gayesiyle diş hekimlerince planlanan tedavi türüne göre çene ve yüz bölgesine uygulanan hareketli ve sabit diş ve çene protezlerinin laboratuvar çalışmalarını yapan veya yapılmasını sağlayan kişileri yetiştirmektir.

Ağız ve Diş Sağlığı Bölümü Sınav, Puan Türü ve Eğitim Süresi Bilgileri


Ağız ve Diş Sağlığı bölümü için girmeniz gereken tek sınav TYT’dir. TYT’de aldığınız TYT puan türü de bu bölümü tercih etmeniz gereken puan türüdür. Baraj puanı 150’dir. Elbette 150 puan alan herkesin bu bölüme yerleşmesi mümkün değildir. Ancak barajı geçen herkes, tercih listesinde istediği iki yıllık bölümü yazabilir.

Ağız ve Diş Sağlığı önlisans programının eğitim süresi 2 yıldır ve eğitim-öğretin 4 dönem halinde verilmektedir. Talep gören bir bölüm olduğundan taban puanları da yüksektir.

Ağız ve Diş Sağlığı Mezunları Ne İş Yapar, Görevleri Nelerdir?

Bölümden mezun olanlar ‘’Ağız ve Diş Sağlığı Teknikeri’’ unvanını almaktadır. Mezunlar görev aldıkları kurum ve kuruluşlarda aşağıdaki görevleri yerine getirmekle mükelleftir:

1-Diş doktoru, hastanın ağız yapısına göre gerekli ölçüleri alır, Ağız ve diş Teknikeri ise hazırlanacak protezi, diş telini vb. bu ölçülere göre hazırlar veya hazırlanmasını sağlar.
5- Hastaların tedavileri esnasında hekimlere yardımcı olurlar. Diş hekimlerince verilen görev ve hizmetler ile ilgili emirleri yerine getirmekle mükelleftirler. 
6- Kendisine teslim edilen araç ve gereçlerin muhafaza edilmesinden sorumludurlar ve bunların her türlü israflarına engel olurlar.
7- Ağız ve Diş Sağlığı merkezlerinde kullanılan tıbbi araç ve gereçlerin toplar ve enfeksiyon riskini azaltmaya yönelik olarak sterilizasyon ve dezenfeksiyon işlemlerini yapar veya yapılmasını sağlarlar. 
8- Steril olmuş tıbbi araç ve gereçlerin kliniklerde kullanılmak üzere gerekli şekilde dağıtılmasını sağlar. 
9- Çalıştığı birimin temizliği ve düzenini sağlar. 
10- Üst yönetimin vereceği görev alanı ile ilgili diğer görevleri yapar. 
11- Evsel ve tıbbi atıkların ayrılarak atılmasını sağlar. 
12- Bölümde arızalandığını tespit ettiği cihazlarının onarımını sağlar. 
13- Kullanılan tüm malzemelerin kayıtlarını tutar ve eksildiklerinde temin eder.
14- Diş hekiminin verdiği diğer görevleri yerine getirir.

Ağız ve Diş Sağlığı Bölümü Maaşları Ne Kadar?

Ağız ve Diş Sağlığı maaşları çalışılan alana göre değişiklik göstermektedir. Kamuya bağlı hastane veya ilgili sağlık kuruluşlarında çalışan ağız ve diş sağlığı teknikerleri 4100-5100 lira maaş alırken, özel sektörde bu miktar genellikle daha aşağılara düşmektedir. Kişinin çalıştığı süre, eşinin çalışıp çalışmadığına göre maaşlar artabilmektedir. Örneğin kamuda çalışan ve eşi çalışmayan bir ağız ve diş sağlığı teknikeri 4500  liranın üzerine çıkabilmektedir.

Ağız ve Diş Sağlığı Bölümü İş İmkanları, Çalışma Olanakları

Ağız ve Diş Sağlığı mezunları hem özel sektörde hem de kamuda iş bulma imkanına sahiptir. Kamuya bağlı sağlık kuruluşlarına atanmak için KPSS’de yeterli puanı alma şartı bulunurken özl sektörde KPSS puanı istenmemektedir. Mezunların iş bulma olanakları geniştir. Bölümün iş alanları şunlardır:

  • Ağız ve Diş Sağlığı Merkezlerinde, 
  • Devlet Hastanelerinde, 
  • Üniversitelere Bağlı Üniversite Hastanelerinde, 
  • Eğitim Ve Araştırma Hastanelerinde, 
  • Özel Hastanelerde, 
  • Diş Protez Laboratuvarlarında
  • Özel Kliniklerde çalışabilirler. 
Devlet kadrosunda memur statüsünde çalışabilmeleri için iki senede bir yapılan önlisans KPSS oturumuna katılmak ve yeterli puanı almak gerekir.

  • Diş doktoru, hastanın ağız yapısına göre gerekli ölçüleri alır, Ağız ve diş Teknikeri ise hazırlanacak protezi, diş telini vb. bu ölçülere göre hazırlar veya hazırlanmasını sağlar.

Ağız ve Diş Sağlığı Bölümü DGS Geçiş Bölümleri

  • Sağlık Yönetimi
  • Hemşirelik
  • Sosyal Hizmet
  • Acil Yardım ve Afet Yönetimi

Ağız ve Diş Sağlığı Bölümü Derleri Nelerdir?

1.Yıl 1. Dönem
Diş Hekimliği Klinik Çalışma Yöntemleri 1
Diş Morfolojisi
Atatürk İlke Ve İnkilap Tarihi 1
Bilgi Teknolojileri
Baş-Boyun Anatomisi
Türk Dili 1
Yabancı Dil 1 (İng)

1.Yıl 2. Dönem
Diş Hekimliği Klinik Çalışma Yöntemleri 2
Diş Hekimliği Radyolojisi
Diş Hekimliği Araç Gereç Bilgisi
Mesleki Terminoloji
Atatürk İlke Ve İnkilap Tarihi 2
Çiğneme Fizyolojisi
Türk Dili 2
Yabancı Dil 2 (ing)

2.Yıl 1. Dönem
Mesleki Uygulamalar 1
Yaz Stajı
Enfeksiyon Hastalıkları
+Seçmeli Dersler

2.Yıl 2. Dönem
Mesleki Uygulamalar 2
+Seçmeli Dersler

Tüm sağlık bölümleri olduğu gibi Ağız ve Diş Sağlığı Bölümü Dersleride zordur çalışmak gerektirir.


Elbette ki puanınız yüksekse, lisans bölümleri arasında çok daha iyi bölümler bulunmaktadır. Ancak ille de bir 2 yıllık bölüm tercih edecekseniz ve bu bölüm bir sağlık bölümü olacaksa, tercih edilebilecek en mantıklı bölümlerden bir tanesi de Ağız ve Diş Sağlığı Bölümüdür.

110 yorum

  1. Anonim
    Bazı bilgiler araştırılmamış sanırım. 2017 de suan 79 puanla kapadı. Devlette maaşı 2800den yüksek,özelde 1500 felan.Ağız ve diş sağlığı teknikerinin ağız içine müdahalesi yasaktır...
    • Unknown
      hayır ınternette son alımda 74 le kapattı yazıyoor
    • Unknown
      Okunmalı mı 4 yıllıklara puan yetmiyorsa
  2. Anonim
    Meraba En düşükmü 79 en yüksekmi 79 ile kapattı
    • Unknown
      Eb düşük
  3. Kbra
    Ne yani ben hep yardimci olarak mi kakacam. Ben kendi isimin pattonu degilsem cirak gibiysrm ne gerek var.. sacma surunurum bos yere
  4. Unknown
    Bencede iki yıl amele olmak için okuyacağıma hiç okumam daha iyi.birde diş içine müdahalesi yasaksa ne diye üni de anatomi dersi falan ögretiyorlar.
  5. Unknown
    Bu bölümü şu an okuyan biri olarak söylüyorum. Okumaya deymez. Diş ünitinden tekniker sorumlu. Diş hekimlerin altında çalışacağıma işsiz kalırım daha iyi.. .
    • Anonim
      Ya ciddi misiniz ? Bende bu sıralar bu mesleği düşünmeye başlamıştım.Ve cidden birinin yardımcısı, kölesi gibi olmak zor bir durum.Bunu düşünmemiştim
    • Unknown
      En doğru yorum
  6. Edalı Bir Kız
    Çok saçma ne alaka köle fln herkes kendi görevini yapacak sonuçta
  7. Edalı Bir Kız
    Bu bölüm hakkında detayli bilgisi olan var mi
    Dersleri iş imkanları
    Bu srbe 2018 de atama puanları nasıl olur????
    Özelden bu bölümü okumayı düşünüyorumda
    • Unknown
      Bu yorum yazar tarafından kaldırıldı.
    • Unknown
      Okudnuz mu
  8. Anonim
    sonucta her kes ısını yapacakta agıza mudahale yasaksa emır altında calısmak baya zor bırsey bu sene tercıh verecektım vazgectım valla sagolun arkadaslar
  9. Anonim
    Sacmalamayin bence.Gozu yukseklerde olan zaten bu bolumü seçmez.Okuyan yada secmek isteyen varsa da insanları yonledirmeyin.Sen orda doktora yardımcı olmakla sorumlusun.Yani neden köle olasin .Yanlış dusunuyosunuz.
  10. Anonim
    hemşirelerde doktorlara yardımcı oluyor onlarda doktorların kölesi o zaman.böyle saçma bir zihniyet olabilir mi ya
    • Unknown
      Bence de ben şuan o bölümü tercih ettim ve galiba gelecek.insanlarin yorumları üzdü ya ne saçma konuşuyorlar yok köle olmak ona bakılırsa doktorlar bile baş hekim ws emir alıyor o zaman onlarda köle
  11. Unknown
    Normalde bu sene tercih yapmiyacaktim ama bu bölüme baktım puanım filan da yetiryor sizce gitmeli miyim
    • Anonim
      Bence gidebilirsin bölüm dersleri çok zor degil atama puanı son atamada 74 alım yaptı ayrıca köle degil masa başındasınız hasta geldiğinde hekime yardımcı olup tekrar oturuyorsunuz güzel bi bölüm bnce (Devlette döner sermaye ile birlikte maaşları 3700-4000 olabiliyor)
  12. adsız
    4 yılla tamamlansa bile bir doktor gözünde görünemiyormuyuz?
  13. Anonim
    ������
  14. Unknown
    yorumlarda ki öğrencilerin bakış açısı çok yanlış. köle ne alaka. her koşulda birilerinin yanında çalışacaksınız hemşire dahi olsanız doktor sizi yönlendirecek. kaymakam bile olsanız vali sizi yönetecek. bu zihniyet saçma ben şahsen tercih verecem ...
  15. Yaren
    Arkadaşlar ağız ve diş sağlığı geleceği olan bir bölüm bir çok kişiyle konuştum kpss bakimindan ilerde ne olur bilemem ama suan gözde bir bölüm .
    • adanalı01
      aynen bende bıde yanı 74 le kapatmıs en son tabı kı puanları yukselırde bırde alım daha da çok olursa ataması daha düşer cunku bir paramedık kadar senede meezun vermıyor sız de dusunuyor musunuz
  16. Unknown
    Bende bu yıl üsküdar üniversitesinde bu bölümü okumayı düşğnüyorum bilgisi olan veya tavsiyesş olan varsa bana instagramdan oluşabilirmi lütfen
    İnstagram:Muhammed.ors04
    • Anonim
      git bence gayette güzel bir bölüm hem önede açılacak bir bölüm sonrada ben en son araştırdığıma göre 2023 te kontenjan sıkıntısında çekilmeyeceğini söylüyorlar hadi bakalım hayirlisi
    • Anonim
      ben çok araştrdım iyide diyen var kötüde diyen var bu sene 74 ile kapattı 80 önlisans kpss de zor bi puan değil 2 senede olsa olsa 80 olsun onuda çalışan her türlü yapar hamallkla alakası yok bence bide ülkemizde bir gerçek var ki yarının bile garantisi yok pdr psikolji kaç sene önce çok iyiydi şuan değil garantisi yok ama okunabilir kader kısmet valla bende yazdır herkesin hakkında hayırlısı olur inş
    • Unknown
      Ee 2020 deyiz geldi mi bölüm okudun mu
  17. Anonim
    Dgs ile dört yıla tamamlanabiliyormu
    • Unknown
      sağlık yöneticiliğine tamamlayabiliyorsun
  18. Anonim
    muhammed puanın kaç ? bende üsküdar üniversitesine gitmeyi düşünüyorum sen yüzde kaç burslu istiyorsun?
  19. Anonim
    arkadaşlar ya ben bu bölümü istiyorum ama 2020 kpss de kaçla kapatır kaç kişi alır boşuna okumak istemiyorum
    kaç mezunu var toplam biliyor musunuz
  20. Anonim
    tyt puanım 260 sizce gidebilirmiyim ve gitmelimiyim cevaplarsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.

    • Unknown
      Gitmelisin gelebilir
    • Anonim
      eğer sağlık meslek lisesi mezunu isen ek bir yer açıyorlar o şekilde gelebilir

  21. Anonim
    Arkadaşlar 2 yıllık bi sürü sağlık bölümü var ağız ve diş sağlığı da önü açık gözde bölümlerden. Ben hemşirelik mezunuyum bu bölüme de ilgim var ve şahsen okumak istiyorum. Sonuçta 2 yıl birşey kaybedilmez. Köle felan bu laflar çok yanlış. Ben hemşireyim yine doktor istemi olmadan kafama göre birşey yapamıyorm. Ve unutmayın nereye giderseniz gidin kendi iş yeriniz olmadığı sürece hep başkalarının altında çalışacaksınız.
    • adanalı01
      bende att cıkıslıyım azda olsa 4-5 tercıhıme agız ve diş saglıgı yazacam en son kpps de 74 le almış paramedık yazsam kpss puanları ucmuş
  22. Unknown
    Tyt puanim 284 saglik bolumune gitmek istiyorum sizce tercih etmelimiyim bu bolumu?
    • Unknown
      Fikrimce bölümü iyice araştır. Mesela bulunduğun şehirdeki herhangi bir Ağız ve Diş Sağlığı Merkezine gidip çalışma ortamını göre bilirsin. Ordaki ağız ve diş sağlığı teknikeriyle deneyiminden bilgi payda edebilirsin ya da bölüm hakkında ayrıntılı bilgi almak için konuşa bilirsin. Bu tüm sağlık bölümleri için geçerli. Çalışma ortamlarını görmeden tercih verme derim.
  23. Anonim
    272 puanla 194 bin sıralamam var Gazi üniversitesi veya hacettepe tutuyo gibi sizce gidebilirmiyim veya gitmelimiyim
    • Unknown
      EK puanla mı bu sıralama? Çünkü ben 294 puanla 435k dayım.
  24. Unknown
    Arkadaşlar bu bölümü okumayı düşünüyorum. 2 yıllık bölümlerde iş garantisi olan bölüm çok az. Sağlık bence bu konuda avantajlı. Siz ne düşünüyorsunuz? Puanım 294 sıralamam 435k sizce kazanır mıyım bu bölümü?
  25. Anonim
    Arkadaşlar 264 puanim var 229 bindeyim sizce gelir mi isparta sdü istiyorum?
  26. Anonim
    Ağız ve diş sağlığı bölümü hakkında bilgisi olan yazabilir mi bu bölümü seçmek istiyorum kararszm lütfen yardımcı olun
  27. Anonim
    Merhaba ben tercihime anestezi diyaliz ve fizyoterapi yazdım bu bölümüde yazmayı düşünüyorum ama çok kararsızım bilgisi olan var mı
  28. Unknown
    262 puanim var gelirmi
  29. Anonim
    Ben şuan sağlık meslek lisesi mezunuyum bu yıl diş hastanesinde staj yaptım hemşire olmak isterken fikrim değişti. Oradaki işi öğrendim, hasta geldiğinde yapılacak işleme göre hastayı hazırlıyosun, hekimin istediği aletleri hazırlıyosun ve hastadan sonra da temizliyosun bir de bilgisayarda işlemleri giriyosun bi hemşireye göre çok rahat hasta az olduğunda oturuyrsun hafta sonu tatil sabah 8 akşam 5 mesai var ve diş hastanesinde bi kaç mezunla görüşme fırsatı olduğunda 4000 tl'yi bulduğunu söylemişti maaşın, bence çok güzel bi meslek ��
  30. Anonim
    Arkadaşlar puanım 236 sizce gelir mi ktü karabük filan
  31. Unknown
    Ben 261 puan aldım ve sağlık meslek çıkışlıyım bu bölüm bana gelirmi sizce Hacattepe yıl istiyorum.
  32. Anonim
    arkadaşlar bilip bilmeden yorumlar yapmissiniz.Ben bu bölümü okuyorum normalde hemşirelik mezunuyum ve çok güzel bir meslek kimsenin köle olduğu yok hemşirelik mesleğini de yaptim ve hemşirelige göre çok çok güzel ve rahat bir meslek.Yorumlarda bu bölümü okuyup kendini diş hekimi gibi olacağını düşünen arkadaşlar var.Madem sizin tabirinizle köle olmak istemiyosaniz diş hekimleri gibi universite sınavına girerken onca emek verip birde 5 yıl o zorlu egitimden geçin hicbir sey göründüğü gibi deil
  33. Anonim
    Ben şuan sağlık meslek lisesi öğrencisiyim.2 yillik üniveriste ile birlikte dis teknikerliği düşünüyorum.Aydın Üniversitesinin bu bölümde eğitimi hakkında bilgi sahibi olan var mı?
  34. Anonim
    ARKADAŞLAR BENDE BU BÖLÜMÜ KAZANDM BÖYLE DÜŞÜNMEYİN KÖLE DEĞİL LÜTFEN DİŞ HEKİMİ YARDMCS LÜTFEN BİZİ ÜZDÜNÜZZZZ
  35. Unknown
    Bilgi üniversitesi agiz ve diş sağlığı tuttu sizce gitmeli miyim amacım memur olmak okul Hocalari hakkında bilgsi olan varmidir yardımci olursanız sevinirim
    • Anonim
      Bende bilgi Üniversitesi ağız ve diş sağlığı mezunuyum eğer hocalar değişmediyse gercekten cok iyi hocaları var tavsiye ederim.
  36. Unknown
    Arkadaslar bn saglik meslek lisesi hemşire çıkışlıyım bu yil yatay gecis yaptim g.antep agiz ve dis van anestezi ve hicbiri gelmez diye dusunurken ikiside geldi suan kararsizligin dibini yasiyorum lutfen bu bolumlerle yakindan ilgisi olan bilgi sahibi arkadaslar tavsiyelerinize ihtiyacim var sizce hangisine gitmeliyim?????
  37. Unknown
    Arkadaşlar tytden 308 puan yaptım ve ek tercihlerde ağız ve diş sağlıkı boş kontejanı olan yere başvuracam sizce bu bölün nasıl iyi bir bölümmü her yıl ataması oluyormu
  38. Anonim
    Puanım 293 .ek tercihlerde ağız ve diş sağlığını versem gelir mi acaba
  39. Unknown
    Benim puanım 289 du 250 lik bir yerleşemeeim sıralamamda çok iyiydi ben hakkımı helal etmiyorum ağız ve diş sağlığınıda çok istiyordum😔😔
  40. Anonim
    okumaya deymez arkadaşlar başka birşeye yönelin
  41. Unknown
    ya ben çocuk gelişim mezunuyum yani meslek lisesi çıkışlıyım sağlık bölümlerine alinmamiz zor diye biliyorum tercihe yazsam cikar mi acaba
  42. Anonim
    Gençler abartmayın kimsenin kölesi değilsiniz gerçekten iyi bir doktorla çalışırsanız kendinizi ondan daha altta hissetmeye cebinize emin olabilirsiniz. 74 gibi küçük puanlarla atanan var iş bulması kolay değil birde devlette.
  43. Anonim
    Hadi ağız diş sağlığı bölümü yeni. Görev tanımını bilmiyorsunuz. Hadi 2 senelik olan bir bölümün ağız içi mudahale yapmaya yetkisi olamayacağını da düşünemediniz. Diş hekimliğinin 5 sene olduğunu da mı bilmiyorsunuz ? Eğer yardimci eleman olmak istemiyorsaniz sinava girin,kazanın hekimlik okuyun. Köle gibi laflar da ne kadar yanlış. Herkesin görev tanımı vardır. Yetkiniz, hakkınız olmadığı şeyleri istemeyin. Kimsenin işini de küçümsemeyin.Yardımci eleman olmak asagilik bisey degil. Herkes hekim olamaz. Olamıyor olması yaptığı işi küçük düşürmez.
  44. Unknown
    Çok farkı yorumlar yazılmış bu bölüm için Edebiya bölümü 2 . sınıf öğrencisiyim sizce bölümü bırakıp bu bölüme gecis yapmak mantıklı mı ?
  45. Anonim
    Ağız ve diş sağlığı bölümünde dikey geçiş sınavı ile dış hekimliği okuyabiliyor mu
  46. adsız
    ben suan bolumu okuyorum 78 aldım kpss den atanmam biraz zor gozukuyor ama okuması çok kolay bir bolüm hem ozellerdede çalışma imkanı var maaşlarıda askeri öcretten en az 400 tl yüksek bence şimdiki bolümlerden en iyisi 2 yıllıklarda tabi
  47. adsız
    ben suan bolumu okuyorum 78 aldım kpss den atanmam biraz zor gozukuyor ama okuması çok kolay bir bolüm hem ozellerdede çalışma imkanı var maaşlarıda askeri öcretten en az 400 tl yüksek bence şimdiki bolümlerden en iyisi 2 yıllıklarda tabi
  48. Unknown
    Bende bu bölümü istiyorum ama yorumlar baya abartilmis insallah u yıl kazanirimda 2021 de güzel bi kontenjan açarlar 2023 hedeflerinde var bu bölüm
  49. Unknown
    Net maaşı ne kadar ya 2800 tl çok az bana pek de inandırıcı gelmedi yeni atanan bir öğretmenin bile maaşı 3.500 tl den başlıyor
  50. Unknown
    Arkadaşlar bn özel diş polikliniğinde üniversite okumadan çalışıyorum.. Gerçekten çok zevkli bi meslek .. Ama bn daha rahat olmak için 2 yıllıkta olsa çalıştığım bölümü okuyarak devlet bünyesinde çalışmak istiyorum.. Kimsenin kafanızı karıştırmasına müsaade etmeyin .. Heleki bide birlikte çalıştığınız doktor veya doktorlar abi abla gibiysr gerçekten çok güzel bir meslek .. Tavsiye ederim.. Sürünmek isteyen de sürünsün 🙂
  51. Unknown
    Maaşlar 3500 den başlıyor tabi bekar evli ve çocuk sayısına göre ve çalıştığınız il ilçeye göre farklılık gösterebiliyor
  52. Anonim
    Cidden guzel bir bolume benziyo ve is imkani oldukca fazla ne kolesi sacmalik ben lise 3 teyim ve bu bolum istiyorum oldukca rahat ne mezun akrabalarim var ogretmen vb okudular ve hala is ariyorlar acikdalar bu meslegin onu acikgibi bence okumaya deger ve gidip hastanelerdeki bu isi yapanlarla konusacagim herkese basarilar.
  53. Anonim
    Ben muhsbe 2 yıllık muhasebeye gittim ilk senemde iknci dönem bıraktım bos bir bölüm diye smdi bu bölümü istiyorum puanim kırılacak diye bu yil girmiycm sınava 2020 de gircem insAllah sizce nasl bir bölüm kndi bölümümü bırakmaya değdi mi ve bu bolum hakkında bilgisi olan detaylı bir şeklide bilgilendirebilir mi beni Rica etsem.
  54. Anonim
    Arkadaslar ben bu bolumden mezunum herkes iyi yönden bakmis özel klinikte calistim ama çok zor sartlari vardi temizlikci gozuyle bile bakildigini düşündüm ve artik yapmiuorum gereksiz yere süründüm şimdi ise paramediklik için hazirlaniyorum özelde de iş imkanlari iyi ağız ve dis sagligi yerine simdiki aklim olsaydi paramediklik yada radyoloji okurdum
  55. Mert
    Arkadaşlar bence kölelikle alakası yok, bu devirde bu eğitim sisteminde çok sıkıntılar var her işte bir yönetici ve ondan düşük kişiler olmak zorunda, ama ağız ve diş sağlığı bence 2 yıllıkların arasında çok iyi, diğer işlere göre daha kolay, kesinlikle zorlanma yok, ve maaşı iyi(hastanelere göre değişir) ağız ve diş sağlığı okuyacaksanız ilçede okumayın, ya çok bilindik özel hastanelerde yada güzel devletlerde,bu benim kişisel görüşüm, yeterli araştırmayı yapın ve kimseyi dinlemeyin, ben bu yıl stajyerlik yaptım sağlık meslek lisesi okudum, ama anlam veremediğim tek soru var erkekler kızlara göre birazdaha az atanıyor ama işsiz de kalmayız dimi?
  56. Anonim
    O kadar sacma yorumlar varki. Para kazanmayı kölelik olarak gorüyorsunuz
    Cidden çok yazık. birinin yanında çalışmayı kölelik olarak mı goruyorsunuz cidden hayatımda daha saçma birşey gormedim doktor olunca hastane sizin etrafinizda dönüyor hastane sizin falan mi sanıyorsunuz. Akli başında olan insan bir mesleğe kölelik demez zaten bence hayatımda bu ggördüklerimden daha saçma yorumlar görmedim cidden yazık Allah akil fikir versin
  57. Unknown
    Arkadaşlar bende bu bölümü okumak istiyorum ama aldığı maaşı nekadar bilmiyorum bilen varmi diyelimki atandık devleten alacağımız maaş ne kadar olur
  58. Anonim
    Merhabalar bana cerrahpaşa ağız ve diş geldi fakat ailem öğretmenlik icin tekrar hazirlanmami söylüyor .Sizce napmaliyim?
  59. Unknown
    Biruni üniversitesinde agiz ve diş sağlığı bölümünü kazandim %75 bursla sizce gitmeli miyim arkadaşlar?
  60. Admin
    Yazı güncel
  61. Unknown
    Bu yorum yazar tarafından kaldırıldı.
  62. Unknown
    Bu yorum yazar tarafından kaldırıldı.
    • Anonim
      Ağız ve Diş Sağlığı Bölümü İş Olanakları Maaşları Bakımından iyi olduğunu düşünüyorum sonuçta sağlık bölümü önü açıktır.
    • Unknown
      Bu yorum yazar tarafından kaldırıldı.
    • Anonim
      Etkisi olur fakat önemli olan TYT puanı
    • Unknown
      Bu yorum yazar tarafından kaldırıldı.
    • Anonim
      Faydalı oldu ise ne mutlu
  63. Anonim
    Arkadaslar ben gitmek istiyorum
    Sizce nasil bir bolum atama puani kac
    Is olanagi nasil yardimci olun
    Tyt en az kac puan almak lazim
    Okul birinciligi konteyjani etki li mi
    Yardim eder misniz? ��
    • Anonim
      Okul birinciliğinin faydası elbet var ama önemli olan tyt puanın ağız ve diş sağlığı bölümü güzel bir bölüm olduğunu düşünüyorum sağlık bölümünün kötü olanı yok gibi ağız ve diş sağlığı iş imkanlar fazladır ağız ve diş sağlığı maaşı da iyi gibi
  64. Anonim
    Peki tyt puani
    Bide buro yontemi bir ogrenci bu bolumu secerse diyelim ki diploma notu 80 okul buna yarisini veriyor yani 40 eger ogrenci bu bolumu secerse 40 yarisinida yani 20 toplam okul bu ogrenciye 60 puan verecek peki bu dogru mu?
    • Anonim
      Okul puanı ekleniyor tabiki tyt baraj puanını geçmeniz gerekiyor
  65. Anonim
    Sizce bu bölüöün iş imkanları iyimidir okuyanlar bilgi verebilirmi
    • Anonim
      Yani çalışma ortamları genelde hastaneler yada özel klinikler iş imkanının çok olduğu yerler her senede atama isteyen bir bölüm insanların ağzında dişler olduğu sürece bu meslekte devamlılığını koruyacaktır ;)
  66. Anonim
    Yks tyt puan türünden bu sene 230 puan alicam gibi hesaplarım onu gösteriyor peki bu bölümü tercih etsem çıkma ihtimali var mi acaba ?
    • Admin
      Gecen sene Karabük üniversite ağız ve diş sağlığı(i.ö) Bölümü son yerleşen puanı 288,43108 yerleşim başarı sıralaması 489.485 dir. Diğer üniversite daha yüksek puan ile alım yapmakta.
  67. Unknown
    Ağız ve diş sağlığı bölümünden hemşireliğe geçiş hakkı da verildi bilginiz olsun
    • Unknown
      Ozur dilerim ama bu gercek mi?boyle birsey varsa cok guzel..
    • Unknown
      Ne zaman oldu acaba Ben Boyle bir seye denk gelmedim arastirdim gormedim bir yerden
  68. Unknown
    Tabiiki kpss puanları yuksek..80uzeri puan almanız gerekiyor(atanmak icin).
  69. Anonim
    Arkadaşlar merhaba ben cerrahpaşa da ağız ve diş sağlığı bölümünü okuyorum
    Öncelikle sizlere kpss hakkında bilgi vermek istiyorum bu sene sınava girdim çok kolaydı matematiği 8.sınıf öğrencisinin çözebileceği seviyedeydi sadece Türkçede hafif zorlandım tarih ve coğrafya bilgi ister hepsi ezberdi.
    Atamalar hakkında maalesef net bir bilgim yok.Nette baktığım kadarıyla 80 li bişeyler le atanıyorsun.Ama puanı ne kadar yüksek tutarsak bizim için o kadar iyi. Maaşlara gelirsek devlette 4100-4300 arası alıyorsunuz tabi döner sermaye ve ek mesailerle değişir Kesintiler de oluyordur .Bölüm dersleri üniversiteden üniversiteye değişiyor diye biliyorum(birkaç tane) . Evet güzel bir bölüm ama tıp ve diş hekimliği yle kıyaslamayın.Burada önlisans olan bir bölümden bahsediyoruz. Bu arada köle falan da olmuyorsunuz. Böyle düşünecekseniz gelmenizi tavsiye etmiyorum. Adı üzerinde diş hekimi yardımcılığı.Öyle rastgele tercih vermeyin. Seveceğiniz ve başarılı olacağınız bölümleri seçmeniz sizin için daha iyi olur.
    • Unknown
      Merhabalar bu bölümü düşünüyorum ataması zorluğu falan nasıl
  1. "İsimsiz" olarak yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" bölümünden "ANONİM"i seçin.
  2. Takma adla yorum yapmak için "ADI/URL"yi seçerek herhangi bir isim yazın.
  3. Kendi isminizle yorum yapmak için GOOGLE hesabını seçin.
  4. Lütfen yorum yazarken yazım ve noktalama kurallarına uyun.
  5. Hakaret, küfür ve link içeren yorumlar onaylanmayacak veya onaylansa bile silinecektir.
  6. Yorumunuza cevap yazıldığında size e-posta gönderilmesini istiyorsanız BENİ BİLGİLENDİR kutucuğunu işaretleyiniz.